sâmbătă, 2 august 2008

"Spitalul Mare"


La recomandarea unui prieten (Grecu Victor), voi posta despre Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Constanta.
Din fericire nu am ajuns decat o singura data pe acolo, cand s-a nascut fratiorul meu mai mic, Rares.
Cum am intrat in spital, am fost oripilata de cat de ingrozitor aratau saloanele, holurile si de cata mizerie era. Prima fraza care mi-a venit in minte a fost: "Eu nu o sa imi nasc copilul in mizeria asta!!!".
Daca imi amintesc bine, se incearca o renovare a spitalului de cel putin 2 ani. In afara de geamurile termopan, nu am vazut nici o diferenta.
Dupa cum am spus nu prea am stat pe acolo, ca sa pot detalia dar prietenul meu se pare ca a avut o experienta traumatizanta:

Grecu Victor: aparaturile sunt vechi
Grecu Victor: carucioarele sunt de pe timpul primului razboi mondial
Grecu Victor: asistentele nu te baga in seama daca nu le bagi bani in buzunar
Grecu Victor: si daca le-ai bagat a doua zi oricum nu te mai recunosc
Grecu Victor: trebuie sa le bagi din nou
Grecu Victor: vin oamenii si cer fisele medicale care le-au fost scrise de doctori
Grecu Victor: si asistentele alea le zic ca inca nu au fost scrise si stau si fumeaza in cabinete
Grecu Victor: si bolnavii stau si asteapta
Grecu Victor: si baile arata ca dracu, totul e jegos
Grecu Victor: te duci acolo cu o boala te intorci cu 5
Grecu Victor: In tara asta numai banci si rulete
Grecu Victor: in loc sa dea banii aia pe palmieri si pe telegondolele alea de kkt din mamaia
Grecu Victor: mai bine ar renova spitalul
Grecu Victor: da nu ies bani din spitale normal

Apropo de spitale, medici, medicina, facultate etc. am vazut aseara la stiri ca admiterea la medicina este ca si cum n-ar fi. Am inteles ca s-a intrat si cu nota 6(SASE) la buget, iar cei cu nota 3 asteapta sa se mai retraga alti studenti. RUSINE. De ce sa te mai duci la medicina daca nu vrei sa inveti ceva? Daca nu vrei sa faci medicina. Sau doar banii conteaza? Dar daca se intampla ca mama sau tatal medicului acela de nota 6 sa aiba o problema, sa inteleg ca va fi vindecat tot de nota 6?
Da, am afirmat ca "notele nu au importanta", dar la admitere, pentru un domeniu atat de ...vital ... presupun ca notele spun mai multe decat in general.

Niciun comentariu: