marți, 5 august 2008

Voi de ce dati bani cersetorilor?

Zilele astea mergeam cu masina, si la un moment dat intr-o parcare am vazut un baiat, care i-a dat 10 lei unui cersetor, pentru ca "l-a ajutat" sa parcheze masina.
Cand am vazut asta m-am gandit.. Oare ce va face persoana aia cu banii castigati? Oare isi va cumpara mancare? Bautura? Sau ii strange sa isi faca un rost in viata. Pana la urma nu are nici o importanta ce face cu banii, pentru ca nu o sa aflam niciodata. Ideea este.. De ce dam bani cersetorilor?
Eu dadeam bani pana sa ma mut in Bucuresti, unde am constatat ca o sa ajung falimentara cu toti cersetorii pe care ii intalnesc in drum spre serviciu sau spre facultate si inapoi.
In Bucuresti, in perioada asta de desfasoara o campanie de constientizare a populatiei cu privire la cersetorie. Exact cum ies din gura de metrou la Piata Muncii este un afis m are de tot pe aceasta tema. Am citit pe afisul ala ca un cersetor castiga 5000 lei pe luna. Eu chiar nu cred asta. Dar oricum nu castiga putin.
Si la Metrou se face deasemenea o informare a populatiei, dar nimeni nu o ia in seama.
Oamenii continua sa incurajeze cersetoria, mai ales in metrouri unde se formeaza un fel de sir indian de cersetori printr-un vagon. Unii canta, alti se tarasc pe jos, alti spun rugaciuni, si altii se folosesc de copiii lor sa para cat mai umili.
Eu daca mai dau mancare cersetorilor, dar asta se intampla foarte rar. Inainte dadeam mereu mancare pana m-a refuzat o tigancusa: " Ce imi dai mie d-astea, da-mi bani!!!" am incheiat citatul.

Asadar, voi de ce dati bani cersetorilor?

Niciun comentariu: