duminică, 7 septembrie 2008

Hai sa impartim pliante.


Ca tot vorbeam despre viata mea care a inceput sa fie dominata de rutina... Am spus ca am incercat sa observ cu mai multa atentie ce se intampla in jurul meu. Asa ca … un lucru pe care l-am observat de curand si care are foarte mare legatura cu marketingul este… legat de persoanele care impart pliante (la metrou in special). In fiecare dimineata (si in fiecare seara) cand ma duc la munca (respectiv cand ma intorc de la munca), la metrou sunt tot felul de persoane care impart tot felul de pliante. Am incetcat sa fac un fel de analiza asupra lor... si ... am observat ca ... munca lor este inutila. Degeaba stau personajele alea in fiecare zi ... in soare, in frig etc. ... sa termine rucsacul plin cu pliante pe care il au de la firma cu care colaboreaza, daca ei nu inteleg faptul ca a imparti pliante nu este un simplu gest, un simplu job. Reprezinta o strategie de marketing, care pe langa faptul ca promoveaza compania.... creeaza si o imagine a companiei, a persoanelor cu care vor colabora in viitor clientii, si multe altele.
Obisnuiesc sa iau mereu pliantele de la persoanele care mi le ofera, indiferent de situatie, moment al zilei, etc. Am luat ieri de exemplu un pliant de la o banca. Persoana care mi-l oferea era un barbat nu foarte tanar dar nici foarte in varsta, imbracat in costum, cu atitudinea perfecta pentru ce facea. La cateva secunde distanta, am luat un al pliant (cu meniul unei pizzeri) de la un barbat in varsta, cu o tinuta total neadecvata, setat (impreuna cu prietenii care il insoteau) pe o categorie de glume pe care le consider foarte proaste.
Acum.. ca o concluzie, ce imagine mi-a creat banca respectiva... si ce imagine mi-a creat pizzeria respectiva?
Toata lumea stie ca persoanele care impart pliantele nu sunt aceleasi cu persoanele care lucreaza in cadrul companiei ( nu de fiecare data), dar oricum imaginea de companie superficiala este creata atunci cand persoanele de la care iei informatia despre compania respectiva sunt superficiale.
Voi ce parere aveti despre firmele care angajeaza cele mai nepotrivite persoane sa imparta pliante?

4 comentarii:

Anonim spunea...

Da, e drept ce spui. De cele mai multe ori suprapunem informatia pe care o primim cu persoana care ne aduce acea informatie. Indiferent unde, cum si cand se intampla asta. De aceea si..in evul mediu, mesagerii care aduceau vesti proaste, erau omorati, pentru ca mesajul era identificat cu persoana. Acum... ce sa spun... legat direct de asta... oare ar trebui sa strang si eu de gat pe cei care aduc pliante de la real, praktiker si kaufland la mine in scara? Pt ca toti, fara exceptie le lasa gramada undeva pe cutii, sau pe teava de gaze... sau mai rau...in fata scarii, de e tot covor de reclame pe acolo. Mare noroc au ca nu mai traim in evul mediu

anca spunea...

mda, din acest punct de vedere, ce imagine isi fac in ochii consumatorilor magazinele gen real, praktiker, baumax, profi, plus, ambient sau altele care isi arunca pliantele pe aleile de la intrare din scari?

Anonim spunea...

Probabil firmele isi aloca prea putin timp si prea putini bani pentru tipul asta de promovare. De aceea ajung sa imparta pliante oameni total dezinteresati de aceasta activitate si probabil foarte prost platiti. De aceea gasesti pliante de praktiker sau altele aruncate peste tot si calcate in picioare prin scari de bloc.
Circuitul banilor e prea lung, si "mesajul" pe care trebuie sa il duca mesagerul e total distorsionat.

Cristina spunea...

Eu zic ca pierd foarte mult ca nu se ocupa mai intes de acest mod de promovare. Din punctul meu de vedere firmele care folosesc acest gen de promovare, mai ales cele enumerate mai sus de Anca ating exact segmentul de piata care are nevoie de fidelizare. Iar daca pliantele sunt aruncate in casa scarii de catre angajatii platiti cu ora, nu isi fac o imagine prea placuta, indiferent daca este sau nu vina companiilor al caror nume apare pe pliante.