marți, 27 noiembrie 2007

Bucuresti-Constanta.. si invers

Ca la fiecare sfarsit de saptamana, imi fac bagajul si ma pregatesc, sufleteste, pentru drumul pana la Constanta. Dupa ce ma plimb cu bagajul de acasa la facultate si de la facultate la serviciu, se face in sfarsit ora cand trebuie sa ma duc la gara. Unul dintre cele PATRU trenuri care duc la Constanta. Cele PATRU trenuri sunt suficiente pentru sezonul asta, pentru ca iarna nu merge prea multa lume "la mare". Insa vara, tot cele PATRU trenuri duc turistii, pe scaune si in picioare, uneori si pe podea, la mare.
Sa zicem ca problema numarului mare de trenuri care transporta calatori intre capitala si Constanta (al doilea oras ca importanta din Romania) se poate rezolva prin suplimentarea vagoanelor.
Ma intreb daca se poate "repara" si faptul ca o distanta care in mod normal se parcurge in 3 ore si jumatate (cu popas), se parcurge cu trenul intre 5 si 8 ore (fara popas).
Avand in vedere faptul ca in afara de tren singurele variante de mijloace de transport sunt: avionul, masina personala (pe care nu o detin inca) si microbuzele, ma intreb: "Oare cum sa ajung mai repede acasa?". Bineinteles ca aleg microbuzul, care ma duce la Constanta in 3 ore si jumatate,..... la un pret dublu fata de tren.
Pretul biletului pentru microbuz este dublu fata de tren pe motivul ca am acel carnet de cupoane cu care mi se reduce pretul biletului de tren.
In mare, acestea sunt conditiile in care eu si multi alti studenti parcurg drumul Bucuresti-Constanta...si invers.
Avem oare de ales?

10 comentarii:

Anonim spunea...

Spune-mi si mie de ce nu mergi cu microbuzul? Cu trenul si masina am inteles. Cel putin dpdv al timpului, ajungi mai repede decat trenul.

Anonim spunea...

Ok, am inteles, n-am citit atent, apropo de primul mesaj postat.
Acum recitind am alta nelamurire, voi cita direct si poate ma lamuresti: ",..... la un pret dublu fata de tren.
Pretul biletului pentru microbuz este dublu fata de tren pe motivul ca am acel carnet de cupoane cu care mi se reduce pretul biletului de tren".
Pe scurt e un ciudat cum reducerea de la tren iti mareste pretul la microbuz si doi la mana, in acest caz banuiesc ca daca ai plati biletul de microbuz fara a prezenta reducerea de tren ai beneficia de un pret mai mic. Asta inteleg eu din text.

Anonim spunea...

Eu nu mai postez la acest articol, pt ca reusesc sa o dau in barci de fiecare data.
:)

Cristina spunea...

Cred ca motivul pentru care "o dai in barci" este ca nu citesti cu atentie ce scriu. Sau poate nu sunt destul de explicita?

Anonim spunea...

E pret dublu la microbuz? Nu cred ca este asa cum spui tu. Eu de exemplu, ultima data am fost in Barlad si biletul de microbuz era 40 lei,pe cand cu trenul..pretul era de 50 lei.Clar, fara reducere. Eu una, prefer sa merg cu microbuzul pentru ca si timpul pana ajung la destinatie este mai mic si, e mult mai bine. In tren e obositor si parca nu mai ajungi odata! Bine,depinde cu ce tren mergi. In concluzie, optez pentru microbuz.

Cristina spunea...

Mai nou pretul la microbuz este 50 lei. La tren nu mai stiu, ca nu mai am rabdare sa merg cu trenul.
Mentionez ca in noul pret de 50 de lei este inclusa si o eugenie. :) O adevarata afacere.
Oricum apreciez faptul ca se straduiesc.

Anonim spunea...

Cristina, unde as putea gasi orarul microbuzelor spre Constanta si de unde te poti urca in ele (din Buc., bineanteles:)
De fapt as vrea sa ajung si eu pentru un week-end la Vama Veche si as vrea sa aflu ce legaturi am...

Cristina spunea...

Aici ai orarul: http://www.simpatrans.ro/trasee.html
Iar ca sa ajungi la statie... Ca reper iti dau hotelul Ibis de la gara. Cum vi dinspre gara, treci pe langa hotel, faci dreapta pe langa el... apoi mergi tot inainte(vei trece pe langa o scoala) cand ajungi in capatul strazii faci stanga (acolo o sa fie o parcare), apoi faci dreapta... (in fata o sa fie Ministerul Transporturilor), apoi faci stanga si mergi tot inainte, la un moment dat strada o sa se ingusteze, mergi tot inainte si la prima intersectie semaforizata o sa fie pe stanga (exact pe colt) statia de microbuze. De acolo te descurci.

Anonim spunea...

imi cer scuze de deranj cristina, dar vreau si eu sa te intreb la ce facultate esti, k eu sunt anul 2 la spiru haret zi, si nu mi s-au dat cupoanele de reducere transport pt cai feroviare... este si la tine la facult la fel? sau e o vrajeala a secretarei mele? mentionez ca anul trecut mi le-a dat aproape la sf anului 1 de studiu... iar secretara a zis ca e posibil sa nu se mai dea cupoanele alea...

Cristina spunea...

Asa intarzie si la ASE cand este vorba sa ne vizeze legitimatiile de student, sa ne dea carnetele de cupoane, adeverinte si asa mai departe. Trebuie doar sa ai rabdare si intr-un final le vei primi. :)